Dit is ‘n kragtige vraag!
Baie moderne opvoedkundige en ouerskapbenaderings kondisioneer kinders dikwels, onbewustelik, om mislukking te vrees eerder as om dit as ‘n deel van leer en groei te omhels. Hier is hoe dit gebeur en wat ons anders kan doen.
Hoe ons dalk kinders leer om mislukking te vrees
- Oorbeklemtoning van Punte en Prestasie
Wanneer prestasie hoofsaaklik gemeet word aan toetsuitslae en rapportkaarte, begin kinders sukses met perfeksie assosieer. Foute word gesien as mislukking eerder as leergeleenthede. - Vasgestelde Denkraamwerk (Fixed Mindset) Kultuur
As kinders slegs geprys word vir hoe “slim” hulle is en nie vir hul moeite nie, kan hulle begin vrees dat foute beteken dat hulle nie intelligent is nie. Dit skep ‘n vaste ingesteldheid waar hulle uitdagings vermy. - Te vinnige inmenging deur volwassenes
Wanneer ouers of onderwysers te vinnig intree om foute reg te stel of mislukking te voorkom, ontwikkel kinders nie probleemoplossingsvaardighede nie. Hulle leer om sukkel te vrees eerder as om dit as deel van die proses te sien. - Kritiseer foute in plaas van om dit te ontleed
As kinders vir hul foute gekritiseer word in plaas daarvan om aangemoedig te word om daaruit te leer, kan hulle angs rondom foute ontwikkel. - Vergelyking met ander
Konstante vergelyking met portuurgroepe (of selfs broers en susters) versterk ‘n mededingende ingesteldheid eerder as ‘n persoonlike groeiperspektief. Die vrees om as “minder bekwaam” beskou te word, veroorsaak dat hulle risiko’s vermy.
Hoe om kinders te help om mislukking as ‘n leerhulpmiddel te sien
- Herdefinieer mislukking as groei
Leer kinders dat mislukking ‘n stap na sukses is. Moedig refleksie aan deur te vra: Wat het jy geleer? Hoe kan jy volgende keer anders probeer? - Prys moeite, nie net prestasie
In plaas daarvan om te sê, “Jy is so slim,” sê eerder, “Ek hou van hoe jy aanhou probeer het, selfs toe dit moeilik was.” Dit bevorder ‘n groei-ingesteldheid. - Moedig risikoneming in leer aan
Skep geleenthede waar foute normaal en verwag is. Laat kinders eksperimenteer, foute maak en weer probeer sonder die vrees vir veroordeling. - Modelleer veerkragtigheid
Wys vir hulle dat selfs volwassenes foute maak en daaruit leer. Deel jou eie ervarings van mislukking en hoe jy dit oorkom het. - Laat kinders sukkel
Moenie dadelik ingryp om probleme vir jou kind op te los nie. Lei hulle eerder met vrae wat hulle help om hul eie oplossings te vind.
Laaste Gedagte
As ons wil hê dat kinders veerkragtigheid, kritiese denke en ‘n liefde vir lewenslange leer moet ontwikkel, moet ons ruimte maak vir mislukking. Dit is nie die fout wat hulle definieer nie—dit is wat hulle daarna doen wat werklik saak maak.
Hoe hanteer jy mislukking in jou huis of klaskamer?
Kom ons begin ‘n gesprek!
0 Comments